Onderstaande tabel geeft het saldo van baten en lasten, de mutaties in de reserves en het resultaat weer van de begroting 2025 en de meerjarenbegroting 2026-2028. | |||||||
Bedragen x € 1.000 | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2025 | 2026 | 2027 | 2028 | ||||
Lasten | -4.475 | -3.399 | -1.869 | -1.884 | |||
3.1 | Economische ontwikkeling | -567 | -469 | -475 | -484 | ||
3.2 | Fysieke bedrijfsinfrastructuur | -2.747 | -1.648 | -81 | -52 | ||
3.3 | Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen | -141 | -146 | -151 | -157 | ||
3.4 | Economische promotie | -1.020 | -1.136 | -1.163 | -1.191 | ||
Baten | 3.812 | 2.124 | 556 | 509 | |||
3.2 | Fysieke bedrijfsinfrastructuur | 3.303 | 1.615 | 46 | 0 | ||
3.3 | Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen | 25 | 25 | 25 | 25 | ||
3.4 | Economische promotie | 485 | 485 | 485 | 485 | ||
Subtotaal Lasten en Baten | -663 | -1.275 | -1.314 | -1.374 | |||
Onttrekking aan reserve | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Storting in reserve | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Resultaat | -663 | -1.275 | -1.314 | -1.374 | |||
Onderstaande tabel geeft het verloop van de begroting 2025 en de meerjarenbegroting sinds de laatst vastgestelde (meerjaren)begroting weer. | |||||||
Bedragen x € 1.000 | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | |||
2025 | 2026 | 2027 | 2028 | ||||
Begroting 2024-2027 | -608 | -1.186 | -1.215 | -1.215 | |||
Mutaties tot en met juli 2024 | 1 | -25 | -14 | -30 | |||
Startsaldo begroting 2025-2028 | -606 | -1.210 | -1.229 | -1.245 | |||
Indexering | -23 | -19 | -17 | -39 | |||
Overige technische mutatie | -15 | -34 | -56 | -79 | |||
Kapitaallasten | -5 | -5 | -5 | -5 | |||
Financiële ontwikkelingen | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Wens | -13 | -7 | -7 | -7 | |||
Meerjarenbegroting 2025-2028 | -663 | -1.275 | -1.314 | -1.374 |
Toelichting ontwikkelingen
Bedragen x € 1.000 | Begroting | Meerjarenbegroting | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |||
Land van de Peel | -27 | -27 | -27 | -27 | ||
VVV | -29 | -29 | -29 | -29 | ||
Uitvoeringsbudget lokale Visie | 56 | 56 | 56 | 56 | ||
CRM-systeem | -13 | -7 | -7 | -7 |
Land van de Peel
We moeten de organisatie van het Land van de Peel professioneel structureren.
Tot nu toe werd het project beheerd door twee ZZP'ers onder contract bij de gemeente Asten. We willen een aparte stichting oprichten. Dit brengt hogere kosten met zich mee, zoals marktconforme salarissen voor werknemers die voorheen onderbetaald werden.
Met een formele rechtsvorm kunnen medewerkers zelfstandig fondsen werven en wordt de organisatie beter geïntegreerd in regionale netwerken. Dit vergroot de zichtbaarheid en invloed van het project. Zonder de gevraagde middelen blijft de organisatie afhankelijk van de gemeente Asten, wat de kwaliteit en continuïteit in gevaar brengt. Hierdoor missen we kansen om de lokale economie te verbeteren.
De meerkosten worden gedekt uit het uitvoeringsprogramma Vrijetijdseconomie (VTE).
VVV
Op dit moment doorlopen we een traject voor de herijking van de financiële relatie
tussen de gemeente Deurne en Stichting VVV Uitpunt Deurne.
De VVV neemt enkele taken over die in het VTE-uitvoeringsprogramma zijn opgenomen.
De meerkosten worden gedekt uit het uitvoeringsprogramma Vrijetijdseconomie (VTE).
Uitvoeringsbudget lokale Visie
Land van de Peel en de VVV dragen bij aan de uitgangspunten van de lokale visie. Middelen die voor de lokale visie beschikbaar zijn gesteld, kunnen worden ingezet om de meerkosten voor deze organisaties te dekken.
CRM-systeem
Een CRM-systeem (Customer Relationship Management oftewel klantvolgsysteem) is een essentieel hulpmiddel voor gemeenten om hun klantrelaties te beheren. Het helpt de gemeentelijke organisatie om grip te houden op relatiebeheer en om bedrijfsgegevens en kennis te delen met collega’s. Een middel dat de organisatie helpt bij het verbeteren van de dienstverlening aan ondernemers in het kader van het ondernemersloket, de uitgifte van kavels op bedrijventerreinen, de organisatie van bedrijfsbezoeken en de overleggen met de ondernemersorganisaties.